1994 Honda Accord EX
Owner: garret pickens (garret)
Date Added: 01/11/2005
Date Updated: 03/21/2006
Ride Specs
Engine

-aem-cai
-OBX-power pulleys
-OBX-ignition wires
-OBX-stainless steel header
-custom 2.50 piping
-magnaflow high flow cat
-Skunk 2- Cam gear
-skunk 2 mega power muffler
-MSD pro distributur cap
-MSD blaster coil 2

Interior

-APC- air fuel ratio, vacum, volt gauges

Exterior

-TYPE-R front lip
-JDM-front bumper lens
-es depo JDM Headlights

Wheels/Tires

-stock

Supension/Braking

-skunk-2, 2.50in lowering spring
-koni adjustible shocks
-apc strut bar

Audio/Electronics

-pioneer 6500 deck
-pioneer 6-9
-pioneer subs
-2 chanel kenwood 800watt amp
-rockford wireing kit

Future Mods

94 h22a swap
auto > manual swap
basic bolt ons
skunk 2 internals
eventualy turbo

Comments
Posted By: s2kguy07
Date: 09/06/2006
hey man hows the car havent talked to u in a while, are u re-building it or parting it out? if so i want the headlights haha


Posted By: Ahh Cord
Date: 03/25/2006
Ahh I see, Looks good though. Ahh my lip kit well I took it off cuz my dad bought a huge fugly ass 19ft van We hardly use it its parked one car space down on my side of the driveway, I always put my car in the garage WHERE SHE BELONGS! and my dad can't do the back up into the garage in reverse, starting from my side half way then backing up into his side and entering his garage space he cant do it and its to much of a hassle for him lol i guess he is an old fart. So I have to do that everyday but the thing is my car is too low to have the lip kit, cuz with out it it just touches or barely touches the front guard panel on the bottom of the car as i leave the drive way. I cant blend out or in sideways into or off the drive way like I used to whenthe van wasn't there.



My rims ahh my rims I love them altho I want another set of them but leave themin a stock polished color but if its all scratched up then id wanna paint them in silver. I used the Dupli-Color engine paint semi glosss black. some peeps sayits dupli-crap but hey if it works and doesnt come off then its all good its what I wanted to accomplish so it did the job well so. i used engine paint cuz I couldnt find the rim paint but also it came only in flat black i believe but I wanted a semi gloss black which the engine paint was avaliable in so. engienor rim paint will do. Also engine has more colors. anyways hope that helps heh the rism you have are the ones i want ( damn I already have em but Its just that i had painted them black LOL) butyeah try and take off the center caps off and you will noticed in the center its sort of a grey plastic look to it so its not really a same colors has the rest of the rims its why if I do get a set of those Il paint then in silver.



well aight peace out for now.



JOe

Posted By: hahaha
Date: 03/24/2006
cut the ac belt off you gain about 2-5hp well thats the cleanest dseries i ever seen good luck with the h22 man

Posted By: 2000 Accord SE
Date: 03/22/2006
ya im thinking about an intake but idk yet b/c im thinking about getting an h22a swap this summer....not too sure yet though...

Posted By: nspec
Date: 03/22/2006
what does it do?

Posted By: CivicDuty
Date: 03/21/2006
D@mn man, u blew ur engine up. Well..... next thing to get is definitley an engine.

Posted By: Ahh Cord
Date: 03/21/2006
Hey man what ever info Accord-guy wanted to know I wanted to know too! :-p



Joe

Posted By: BlenDeR
Date: 03/21/2006
Wow, how'd you throw a rod and punch a hole in the block?

Posted By: nspec
Date: 03/21/2006
nice lookin accord. i like the black headlights on ur car. may be i'll paint my brother's lights black too. he has a same color accord. n what happened to ur engine? how did u get that hole in there?

n what is that red color thing right next to ur intake?

let me know.

Posted By: 2000 Accord SE
Date: 03/14/2006
ya i put it on last friday and i absolutely love it....its not ricey sounding at all....its deep and loud.....idles like a beaut....well worth the cash and its an easy d-i-y....

Posted By: ucmugenaccord
Date: 03/14/2006
very nice i like. iall the msd is freakin sweet i love it

Posted By: 2000 Accord SE
Date: 02/23/2006
also how does it sound inside the car

Posted By: 2000 Accord SE
Date: 02/23/2006
all rite thanks.......thats exactly what i wanted for my exhaust.....im liking what youve done with your accord....im from scottsdale and i dont really see many hondas that are done up at all so its good to see someone else from arizona with a nice accord like yours...keep up the good work....late

Posted By: 2000 Accord SE
Date: 02/18/2006
hey i noticed that you have a skunk2 exhaust. How do you like the way that it sounds? I am currently looking into purchasing an exhaust system but i am choosing between an HKS Dragger or the Skunk2. If you have any info its greatly appreciated. Thanks

Posted By: horrse
Date: 02/04/2006
for advice for future engine mods, stronger Hbeam rods lol

Posted By: s2kguy07
Date: 10/24/2005
yea, i finally got it on..sooo low...DUDE what happened to ur d@mn motor???

Posted By: s2kguy07
Date: 10/15/2005
Hey, whats up...did u have any trouble gettin that lip to fit? i just got the mugen lip and it wont fit..but its made for my car

Posted By: sleeper
Date: 08/15/2005
oh ok yeah the light doesnt look the best in those pics...you said you got the email...did you try it yet? shouldnt take you more than 30 mins...i wanna see pics when you get it done

Posted By: sleeper
Date: 08/12/2005
yo man are those the black housing bumper lights that you have? i have the black housing ones on my 91 and they look a lot darker...i have the black ones for the 94, just havent installed them yet, cuz i dont have the headlights...just wanted to know if they look that light on a 94...maybe ill try installing them and taking them out, just to see what they look like...also...did you get my email telling you how to clear the tails?

Posted By: sleeper
Date: 08/08/2005
thank you for being my first comment man...im really liking your accord...basically the same direction im heading...those are the headlights i ordered...i really like the headlights and the corners you have each individually but when they are together, they look weird, cuz the corner is more white than the smokey look...i have the black corners...they will match my headlights a lil more...loving the front lip...you should get the whole lip kit...cheap but makes a big diff...i have so much ***** waiting to be bolted on...just havent had the time...if you wanna know how to clear out your taillights, let me know, ill give you a whole step by step process

Posted By: inferno
Date: 08/03/2005
im not going to mount the black rims
just keeping them to trade for another set of stock rims
im selling my car :/ for 3500

im going to buy a hatch
and then going to buy my friends
ls/vtec for 500

Posted By: Ahh Cord
Date: 08/03/2005
dang mang im loving those head lights man nice !

Posted By: s2kguy07
Date: 08/02/2005
those headlights are sweet man, whered u order them from?

Posted By: CD5acrd
Date: 08/02/2005
Looks good great start.

Posted By: inferno
Date: 08/02/2005
get the jag style tail lights

Posted By: s2kguy07
Date: 06/29/2005
hey man, i just put my exhaust on and it sounds so good, its deep and quiet, the only time u really hear it is when i get on it...im gonna be orderin a dc sports header, and a high flow cat from that site within the next few days

Posted By: s2kguy07
Date: 06/12/2005
when u ordered ur header from streetstyler.com how long did it take to get to ur house, i just ordered the apexi world sport cat and im hoping to get it put on before i go out of town

Posted By: s2kguy07
Date: 05/26/2005
yea i had a 3a racing muffler on my 94 accord and that sounded really good, i might just get that same muffler instead of spendin 500 bucks for the greddy evo 2 cat back..i dunno tho- im orderin my header in a week prolly

Posted By: s2kguy07
Date: 05/25/2005
hey man, how loud is that exhaust on ur car, i have the apexi n1 muffler with 2 1/4 piping and its too damn loud and i cant take it anymore, especially when i hit high rpm's its way to high pitched- let me kno how that skunk sounds, especially at high rpm's

Posted By: inferno
Date: 05/23/2005
nice car bro, i wish i woulda kept mine stock i like the clean look but i also like the kit, anyways if that dude is talking about the white motegi's the only bad thing about those rims is that thier heavy as ***** but they ride smooth

Posted By: s2kguy07
Date: 05/06/2005
yea, hey ill sell u my old rims for cheap man i need the mola

Posted By: s2kguy07
Date: 05/04/2005
hey man i just got the rims put on, and the pics are new

Posted By: usarmy94lx
Date: 04/26/2005
Looking good man...if you ever get a body kit or your mugen lip, HIT ME UP FOR THE TYPE R LIP BRO!!! Just now gonna start putting money into my 94 and love the lip!! Love the look w/ the drop and stock rims as well....

Posted By: lowlifestyles
Date: 04/24/2005
Nice ride man, do you plan on doing anything like a body kit, and what do you have in mind for rims?

Posted By: Ahh Cord
Date: 04/19/2005
Hey G nice goign man i og tmy hood painted black n also u got Type R lip great! looks good man are u gettign the Type R grill too ? check mine out. urs is look great man ! i really gotta do something about my rims tho lol evenif i have to get a stock black rims those that come with hub caps (ill keep the hubs off tho) lol well tellme what ya think aight ? peace

Posted By: s2kguy07
Date: 04/17/2005
hey man, i just ordered new rims they are on my page check them out

Posted By: s2kguy07
Date: 04/13/2005
thanks about the box man, its fully custom it was orig 500 but i get discounts at the audio place i go to since i buy a lot from them and they gave it to me for 250 and yea man it makes those subs sound so much better- where did u get those gauges from?

Posted By: TeamRPMaccord
Date: 04/12/2005
how do u like the skunk muffler? good job on the car btw.

Posted By: s2kguy07
Date: 04/11/2005
hey i really like the air fuel gauge and the vaccum-how did u hook them up?

Posted By: Ahh Cord
Date: 04/06/2005
ahh HA HA HA yeah cops man MOFO'ers! man but if u were a cop u know what ya duties are ha ha ha im sure its fun for them to be bullys but anyways humm so it turned bluish huh i geuss i liek the blues lol so ill get the chrome ones too and i see what ya saying about the flexin of the car when ya only have a front strut bar cuz i got all three top front and top n bottom rear but the rears arent installed yet so ill do it all at once when i can ahh this makes me so mad i wanna get em all in tho heh ill see when i can and il let every know know about it thanks bro for ya help

Posted By: s2kguy07
Date: 04/05/2005
aite, sweet ive been thinkin about gettin one for a while but i just got my pipes enlarged from the stock header back and its already really loud but what the hell. haha, oh and i like the lip that looks good

Posted By: Ahh Cord
Date: 04/05/2005
Hey bro looks good id u just painted ya hood flat black ? if so not bad ! i like that cuz i was gunna paint mine black too but just want my car lowered first tho im still waitin on it so but yeah let me know whats up k and hows that header going for ya does it have a OBX labeled on the pipe or ? where did u get it at ? ebay ?

Posted By: s2kguy07
Date: 04/03/2005
hey man can u feel anything with that header on now??

Posted By: Ahh Cord
Date: 04/01/2005
Hey bro wow nice work done to ya ride the strut bar and header. did the strutbar made any different feeling to it ? and hows the OBX header did it make ur exhast sound a lil louder or alot louder or deeper ? did it turn gold ? i had the Tsudo header onmy other acord same color as urs and it turned gold and then like copper like and then bam light bluish color chrome it was weird well let me know how it all goes for ya ok thanks ...peace glad u got some more mods to it , keep it up

Posted By: Ahh Cord
Date: 03/25/2005
yeah bro the type R lip i got is just simple and perfect i thought i wanted a black widow full front bumper but dang costs money and its just lil too much ya know so the type r didnt even cost 100 bucks just 75 bucks on ebay and totally worth it so if ur headed to get one right on cuz i havent seen any other accord with the type r lip yet so let me know what ya gunna do and keep me posted peace

Posted By: kevoweb
Date: 03/25/2005
thanks for the comments. as for the ground wires, i did it more for the electrical benifit than anything, my headlights are a lot brighter, sound systems is a bit clearer, engine response is improved a bit. still need to finish cleaning up wires though, but i won't get around to it till probably summer.

Posted By: kevoweb
Date: 03/18/2005
gorgeous color man. mods look good too. nice and clean. keep up the good work

Posted By: Accordian52
Date: 03/10/2005
My car's been gone for a number of months now, i doubt it will be recovered.. unfortunately, i cant offord to start another project, as i am moving to tucson for school in the fall, and wont have a job.. my girl bought a 93 del slo, and we've been working on that though! i'll hit you up witha link when we get up up!





your car looks awsome! i am a huge fan of accords, as i used to own one myself! keep up the good work!

Posted By: clyde004
Date: 03/09/2005
like it.....color is nice......keep it up man....we gotta rep the 94's!!!

Posted By: UNCIVILIZED1
Date: 03/06/2005
car looks good keep it up

Posted By: Ahh Cord
Date: 02/25/2005
nice goign so far bud so is that JDM bumper lens black housing or black lens ? and is that a stock lip u have there cuz i know urs is a 95 mins a 96 so the front bumper is a lil different ofc so yeah let me know k ? i wna get the type R lip for my car bad! or the black widow bumper kit but type r lip is good for now

Posted By: s2kguy07
Date: 02/24/2005
yea i had angle eyes on my 94 accord (they made my car look sooooo much better)but when it got flooded i didnt feel like takin my bumper, grill,and fenders off to take them off so i left them on along with my exhaust tail lights and my damn JL audio tweeters i got custom molded into the door..that sucked

Posted By: lude_speed91
Date: 02/20/2005
dude u still in high school me 2 what grade ? im in 11 i got my g2 what bout u ? anyways your car is good man the guys at my school have civics stock ricer 1s with a god dam aftermarket muffler nice ride man
later

Posted By: s2kguy07
Date: 02/19/2005
nice, i like the lenses i need to do somethin with mine..orange sucks

Posted By: 4U2NV
Date: 02/18/2005
Keep up the good work.


Posted By: Renik
Date: 02/17/2005
Very nice and clean. Make me miss my old Accord.

Posted By: CivicNation04
Date: 02/16/2005
nice ride and it very clean too the turbo will make it haul ass pretty good

Posted By: Ahh Cord
Date: 02/15/2005
hey man cool pics u had updated man remines me of my red car lol but dang keep it up man!

Posted By: dpopdxa
Date: 02/14/2005
hey how did you get the air /fuel gauge to work i couldnt get it to work on my other civic i have the same air /fuel gauge but on the other civic, not the one that is shown

here.

Posted By: s2kguy07
Date: 02/13/2005
just updated my pics


Posted By: s2kguy07
Date: 02/11/2005
hey i just got it lowered. check out the pics they suck tho ill re take them tomm

Posted By: s2kguy07
Date: 02/11/2005
hey man, i just got it lowred, the pics suck bec it was dark outside in my garage but u can check it out..im gonna take new ones tomm when its light outside..peace

Posted By: Ahh Cord
Date: 02/06/2005
Hey Garret u were saying something about the Strut bars about stiffness?......ahh givem e some infos u know about them cuz yikes I have the Tokico Adjustables and im getting the Skunk2 coilovers. but i also am geting ...three piece struts :-/ is that gunanbe a issue? its a front n back top bars and rear bottom tie bar. so let me know ok? hmm willmy ride be super stiff? is that gunna be hard to control? will i feel every single texture n bumps of the road? lol well let me know what ya opinion is about that and if any one else has an opinion abouti t please let me know thanks

Posted By: Ahh Cord
Date: 02/06/2005
hey Garret how many inches is ya car off the ground from the front part of ur side stock skirt? did u scrap ur mufler from going up a drive way or any enterance from any places?

Posted By: s2kguy07
Date: 02/05/2005
yea good call, im gettin mine lowered friday..thank god

Posted By: s2kguy07
Date: 02/03/2005
oh, and did u have those gay mud flap things on there.they come stock and im thinkin mine might have to come off after i get it lowered, i c urs arent on there

Posted By: s2kguy07
Date: 02/03/2005
i just talked to the guy who lowered my old honda and he told me i wont need shocks they will be fine but ill have to get camber kits because the tires might be offset a little and ill have to get it aligned..thank god haha

Posted By: s2kguy07
Date: 02/03/2005
damn that sucks i dont wanna have to buy shocks..how much will they run me?

Posted By: Ahh Cord
Date: 02/03/2005
ahh REALLY! dang! man im glad it add more power! thansk for the feedback about how it went and keep up the great work man its tight lookin! cant wait till i get mine but few months heh ekkkk ....... well later bro peace out

Posted By: Ahh Cord
Date: 02/03/2005
i have something i wanna say to you.......i hate u ......i really really hate u ..LOL man! damn u got that skunk2! ahh man its what im gettin too just dunno when but for sure this year. Its a good thing u got it cuz, now i see what it will look like on mine. is it a full catback system or the universal? and how does it sound? deep? loud etc ? does it come with a silencer? and did u feel any additional power gain when driving it? well let me know k? and btw wonderful job bro *bows to ya muffler * some day ill bow to my own :-D

Posted By: s2kguy07
Date: 02/02/2005
yea i dont plan on gettin struts..i just ordered the springs

Posted By: s2kguy07
Date: 02/01/2005
hey man how do those skunk springs ride?, i just ordered the same ones...let me kno. latah

Posted By: jeremyS
Date: 02/01/2005
Thats a nice car! how do you make it up your drive way?

Posted By: Ahh Cord
Date: 02/01/2005
ahh dang man lol das the rims i wanted as well... the black Rota ones yeah light weighted rims niice its hard to find a nice black light weighted ones so a friend of mine found it in a mag and showed me so i wanted that but not to sure what size tho i wont get em for a bit while tho i gotta lower the car first and as well as those JDM headlights too dang wanted those too how ever good luck on urs tho im so sure urs will look tight! so keep me posed k peace out man

Posted By: Ahh Cord
Date: 01/31/2005
Hey Garret very nice going with ya car i liek it again reminds me of my red Accord, but about the rims humm are u gunna get an after market head light or tail ? i eman if ya going for a black housing then black rims ? and if chrome housing then stick with silver or chrome rims ? but i dunno its up to you if u like the sleper style uknow all black rims those are nice as well its what i will do with mine u can check my red car out and see how u can takeit from there not much on mind but u know some thing u can think about i geuss ? but yeah keep up the good work and keep me posted on ur progress ..later peace out

Posted By: BrutalB83
Date: 01/30/2005
Hey, got a question for you, are you having any problems with tire wear on the 2.5 inch drop?

Posted By: s2kguy07
Date: 01/30/2005
oh and put 17's on it not 16's they too small

Posted By: s2kguy07
Date: 01/30/2005
looks good man nice and clean keep it up and check mine out...latah


Posted By: garret
Date: 01/28/2005
the blue switch is for my amp and the green one is for the lights for my air/fuel ratio and vacum gauges

Posted By: BrutalB83
Date: 01/28/2005
Hey, looking real good man! What are the two switches for below your head unit?

Posted By: 19 5th gen 96
Date: 01/25/2005
NICE!! lookin clean, i like cars that dont have a lot of extra crap on them, all you need is some clear corners, and rims, check out my accord some time

Posted By: # 01
Date: 01/13/2005
klean...peep mah ryde!

Posted By: GeTinLine
Date: 01/12/2005
LOOks GOOD! and by the future mods...its going to get better! There are a couple of people on HSO with EX rims..they take the center caps off..and paint the rims gunmetal..and they do come out looking really good..save your money and paint these rims! check out my accord when you have time! peace!

Posted By: AllShowNoGo :o)
Date: 01/12/2005
clean looking

Posted By: Ahh Cord
Date: 01/12/2005
OHH MAN ! DUDE ! u made me have back flash of my red car i had it was an 96 Accord same color check it out when u can, but ur doing great looks nice man what kinda skunk2 lowering did u get ? is it the springs or coil overs? nice intake too i got wel i had one that was a Tsudo cold air intake but it sems thicker wider tho but it was a prelude one so i dunno but it was bigger u can check my pics i have up of the red cars engine man i miss that car. let me know if u have any questions k take it easy man peace.

Posted By: jezekracing
Date: 01/11/2005
Looks hella clean man....nice ride. Late.